Slaapcursussen: maak de keuze die bij jou pastgemiddelde leestijd 4 minuten

slaapcursussen om weer heerlijk te slapen

Slaapcursussen komen in alle soorten en maten: opname, groepstherapie of online. Wij helpen je om de slaapcursus te kiezen die het beste bij je past.

Het aanbod slaapcursussen is groot

Wie informatie zoekt over slaapcursussen merkt al snel dat het aanbod divers is. Welke slaapcursus past het beste bij jou? Dat hangt van verschillende factoren af.

In dit artikel zetten we alle factoren op een rijtje zodat jij de beste keuze kunt maken. Met als doel dat ook jij straks slaapt als een roos.

Redenen om te zoeken naar een slaapcursus

Heel veel mensen zijn op zoek naar een goede slaapcursus. Je nachtrust is namelijk een van de belangrijkste sleutels tot een goede gezondheid.

Als je slecht slaapt kan dat op de lange duur vervelende consequenties hebben. Zo krijg je meer moeite om je te concentreren, wat kan leiden tot ernstige ongelukken.

Ook heeft een slaaptekort een nadelig effect op je uiterlijk. Je krijgt een matte huid, bleke gelaatskleur, blauwe kringen of wallen onder je ogen, een pafferig gezicht, rode ogen en je hebt een grotere kans op overgewicht.   

Tot slot heeft slapeloosheid negatieve gevolgen voor je humeur: je wordt er prikkelbaar van en zult sneller in conflictsituaties belanden.

Alle reden dus om uit te kijken naar een goede slaapcursus. Daarin worden jou handvatten aangereikt om weer te komen tot een verkwikkende nachtrust.

Het is meestal een grote eye opener om te zien hoe je met een paar kleine aanpassingen heel snel kunt komen tot een zalige nachtrust. Als je ’s ochtends weer fris en uitgerust wakker wordt, zul je het enorme verschil ervaren dat een slaapcursus kan geven. Het heeft een direct effect op de kwaliteit van je leven.

De verschillende soorten slaapcursussen

In grote lijnen bestaan er in Nederland en België de volgende soorten slaapcursussen:

1. Opname in een slaapkliniek voor observatie en een behandelplan

Een voorbeeld van een slaapkliniek met mogelijkheid tot meerdaagse opname voor observatie en behandeling van patiënten met een slaapstoornis is de kliniek Kempenhaeghe. Als u zich meldt met een slaapstoornis wordt u opgevangen in het opnamecentrum van de afdeling Klinische Neurofysiologie, waar men u gaat observeren door middel van bijvoorbeeld polysomnografie.

2. Een groepstherapie inclusief sessies met lotgenoten

Een voorbeeld van deze tweede categorie, groepstherapie met lotgenoten, is de cursus die de GGZ Heuvelrug aanbiedt. Hierbij worden cursisten in een groep verwacht op zeven bijeenkomsten waarbij groepsgewijs de problemen worden behandeld.

3. Online slaapcursussen die je thuis volgt via internet

De bekendste en meest succesvolle online slaapcursus is de 7-stappen methode die is ontwikkeld door slaapdeskundige W. van der Klaauw. Met deze methode, gebaseerd op wetenschappelijk onderzoek, worden slaapproblemen snel opgelost door onder meer de hormoonbalans te  herstellen, waardoor je weer op een natuurlijke manier slaapt. De onlinecursus is direct beschikbaar en zeer voordelig, vooral met de speciale aanbieding + bonussen, waarover hieronder meer.

Het is in de praktijk best lastig om hier uit te kiezen. Welke past het beste bij jou? Hieronder noemen we de factoren die jou kunnen helpen bij je keuze.

Factoren die je helpen bij je keuze

Hieronder geven we een opsomming van de factoren die belangrijk zijn bij het kiezen van de beste slaapcursus. Hierna werken we dat voor elke factor kort uit.

Wat is de beste slaapcursus? De beste cursus is de cursus die bij jouw persoonlijke behoefte aansluit. Dat is voor iedereen weer anders, want geen mens is hetzelfde.

In grote lijnen komt het neer op de volgende vier factoren die van belang zijn:

1. De ernst van jouw slaapprobleem

Hoe ernstig is jouw slaapprobleem en hoe groot is je slaaptekort? Dit kun je alleen voor jezelf uitmaken.  

Is het zo dat je elke nacht geen oog dicht doet en dat deze situatie al heel lang voortduurt? Heb je je werk moeten opgeven en kun je niet meer functioneren? Lijd je aan slaapapneu of een andere medische aandoening?

Als het bovenstaande op jou van toepassing is, dan is je slaapprobleem ernstig tot zeer ernstig. In dat geval is een opname in een gespecialiseerde kliniek aan te raden. Je huisarts kan je doorverwijzen.

Kun je overdag nog steeds wel redelijk functioneren, maar heb je moeite met inslapen of word je ’s nacht wakker? Dan heb je een matig tot gemiddeld slaapprobleem. Deze klachten zijn met een online slaapcursus perfect te behandelen met snelle en uitstekende resultaten.  

2. Wat is je budget?

Bij een opname in een slaapkliniek moet je al snel denken aan bedragen van meer dan duizend euro. Soms gaat het om een veelvoud daarvan.

Heb jij dat geld liggen en heb je het ervoor over, kies dan voor een opname.

Heb je een kleiner budget, ben je aan het sparen voor een nieuwe auto of een huis,  of besteed je jouw geld liever aan een welverdiende vakantie, dan kun je beter kiezen voor een online slaapcursus.

Voor minder dan vier tientjes kun je daarmee al verbluffende resultaten boeken (zie de aanbieding onderaan).

3. Heb je veel of weinig tijd

Een slaapopname kost veel tijd. Je zult in elk geval naar een speciale locatie moeten reizen. Verder heb je nog de intake, de nacht zelf en de nabehandeling. Reken er al met al op dat je minstens een week vrij zult moeten nemen. En dan hebben we het nog niet over de terugkeergesprekken en vervolgafspraken.

Beschik jij over veel vrije tijd of kun je heel makkelijk vrij krijgen, overweeg dan zeer zeker een slaapopname in een gespecialiseerde slaapkliniek.

Heb je een wat vollere agenda, of maar een beperkt aantal verlofdagen en doe je liever andere dingen in je vrije tijd, dan kun je een online slaapcursus kiezen. Daarmee bereik je zonder vrij te nemen vrijwel dezelfde goede resultaten.

4. Heb je behoefte aan privacy of deel je graag je slaapprobleem?

Bij opname in een slaapkliniek worden er verschillende sensoren aangebracht op je lichaam. Verder wordt je gedurende de nacht constant geobserveerd. Bij de intake zul je volledige openheid moeten geven aan de assistente over je persoonlijk situatie.

Bij een groepscursus delen lotgenoten met elkaar hun ervaringen. Het is enigszins vergelijkbaar met een therapiesessie van Anonieme Alcoholisten (AA). Bij slaapcursussen in groepen zijn overigens ook vaak mensen bij wie hun slaaptekort wordt veroorzaakt door drugs- of drankmisbruik.

Indien jij er geen moeite mee hebt om je privégeschiedenis uit de doeken te doen aan volkomen vreemden, dan is een opname in een slaapkliniek of een groepscursus iets voor jou.

Ben je gesteld op je privacy en hou je jouw persoonlijke geschiedenis liever jezelf? Wil je volledig discreet en zonder dat jouw werkgever, buren, familie of vrienden er vanaf weten toch van je slaapproblemen worden afgeholpen, kies dan voor een online slaapcursus.

Met een online slaapcursus kun je 100 procent discreet je slaaptekort oplossen, voor eens en voor altijd. Niemand hoeft ervan te weten en het is bewezen effectief.

Het enige dat anderen ervan zullen merken is dat je er opeens zo goed uitziet (minstens tien jaar jonger, wordt vaak gezegd) en dat je zo energiek en vrolijk bent.

Conclusies en aanbevelingen

In het bovenstaande hebben we een overzicht gegeven van het aanbod in slaapcursussen en de factoren die jou kunnen helpen bij het maken van een goede keuze.

Valt jouw keuze op de opname in een slaapkliniek of het volgen van een groepstherapie, meld je dan vandaag nog aan bij een kliniek in jouw buurt.

Past een online slaapcursus beter bij jouw wensen en persoonlijke omstandigheden, aarzel dan niet en klik direct op de onderstaande link voor een uniek aanbod.

De online 7-stappen methode van Slaapwijzer is nu tijdelijk voor een zeer sterk gereduceerde prijs beschikbaar. Je krijgt naast een jaar persoonlijke begeleiding ook garantie en extra bonussen.

Klik op de onderstaande link voor deze aanbieding. Aarzel niet te lang, want deze actie is tijdelijk.

 

Klik hier voor de speciale actie!

 

 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *