Buikvet kwijtraken met oefeningen en voedinggemiddelde leestijd 4 minuten

Buikvet kwijtraken doe je met buikspieroefeningen en vooral door gezond te eten. Voeding is daarbij het belangrijkst. Oefeningen ondersteunen het proces van afvallen.

Waarom buikvet kwijtraken zo populair is

Het krijgen van een platte buik is een doel dat mensen motiveert en stimuleert om af te vallen. Afslanken en fit worden is altijd even doorzetten. Zie jij jezelf al lopen met een platte buik? Om je overtollige buikvet kwijt te raken kun je twee verschillende dingen doen: buikspieroefeningen en gezond eten.

Een goed voedingspatroon bereik je door je eten zelf klaar te maken aan de hand van slanke recepten. Al eeuwen lang is dat de meest beproefde methode om af te slanken en snel je streefgewicht te behalen.

Het proces van afvallen en gezond vermageren kun je ondersteunen door een paar gerichte oefeningen om je buikspieren te versterken. Je kunt doorgaan voor een sixpack of het bekende wasbordje, maar de meeste mensen zouden al heel blij zijn als ze het grootste deel van hun overtollige buikvet kwijtraken en er met kleren aan weer goed en representatief uitzien.

We zullen hieronder beginnen met de buikspieroefeningen en op het laatst het belangrijkste onderdeel met je doornemen: gezonde voeding.

3 effectieve buikspieroefeningen voor een platte buik

Met de volgende drie oefeningen versterk jij je buikspieren, waardoor je uiteindelijk strakker in je vel komt te zitten. Je hebt daarvoor geen ingewikkelde apparaten nodig, maar wel een gezonde dosis doorzettingsvermogen.

Hieronder zullen we de belangrijkste oefeningen bespreken waarmee je sterke buikspieren kweekt. Doe ze allemaal of begin gewoon met de oefening die jou het meeste aanspreekt.

Een woord vooraf: lukt het niet, of is het te zwaar voor je om vol te houden, scroll dan naar onderen en begin eerst met gezonde voeding die je zelf klaarmaakt. Een slanke taille met platte buik krijg je namelijk vooral door gezonde voeding.

1. De crunch

De crunch is een oefening voor je rechte buikspier, oftewel de musculus rectus abdominis. Zo doe je op een veilige en effectieve manier de crunch:

Ga op je rug op een matje of kleed liggen (je bed is te zacht), met je knieën gebogen. Hou je handen aan weerszijden naast je hoofd, met je vingers losjes gespreid rond je oren. Breng je schouders en hoofd omhoog richting je bekken. Even vasthouden en terugzakken. Herhaal dit.

Let op: niet met je handen aan je hoofd of nek trekken, want dat kan klachten en blessures veroorzaken.

Je zult al snel merken dat dit een pittige oefening is voor je buikspieren. Herhaal de oefening een paar keer en rust daarna even uit. Hoe vaker je dit doet, hoe beter je wordt. Je buikspieren worden sterker en je zult op den duur je overtollige buikvet kwijtraken.

buikvet kwijtraken

 

2. Luchtfietsen

Dit is een leuke variatie op de crunch en een goede om af te wisselen. Met deze oefening gebruik je al je buikspieren. Ga om te beginnen in dezelfde houding liggen als bij de crunch. Maar je schouders en hoofd blijven nu op de grond. In plaats daarvan breng je je benen de lucht in. Nu maak je met je voeten een ronddraaiende beweging, alsof je aan het fietsen bent. Hoe het even vol en rust daarna weer uit. Voor een iets zwaardere variant kun je je schouders iets van de grond af halen.

3. De plank

De plank is een van de meest pittige oefeningen die er zijn. Toch kan iedereen hem makkelijk en zonder gevaar voor blessures doen. In het begin hou je de plank maar heel kort vol. Maar als je deze oefening regelmatig herhaalt, wordt je er steeds beter in. Als je echt volhoudt is dit de snelste manier om een wasbordje te bereiken en buikvet te verbranden.

 

planken

Buikvet kwijtraken met gezonde voeding: 5 tips

Het belangrijkste onderdeel van het werkplan om buikvet te verbranden is gezonde voeding. Hieronder geven we vijf tips waarmee 5 of 10 kilo afvallen ook voor jou een bereikbaar doel wordt. Zo heb je in korte tijd een platte buik, een veel betere gezondheid, meer energie en een beter humeur.

1. Bouw je suikerconsumptie af

Suiker is de grootste dikmaker die je kunt bedenken. Het gaat dan vooral om de extra toegevoegde geraffineerde suiker. Natuurlijke druivensuiker of fructose in fruit is minder schadelijk.

Hoe kun je zorgen dat je minder suiker binnenkrijgt? Als je nog suiker in je koffie en thee neemt, probeer dat dan af te bouwen. Dat scheelt enorm in je dagelijkse suikerconsumptie. Neem je nu twee schepjes suiker of twee suikerklontjes, halveer dat dan. Het is even slikken, maar heus, je went eraan. Ga daarna door tot nul. Als je er eenmaal aan gewend bent, vind je koffie met suiker niet eens lekker meer.

Als je doorgaat met zoetigheid eten zul je nooit buikvet kwijtraken. Probeer dus te stoppen met snoepen. Even geen koekjes, taartjes of chocolade. Hou je einddoel voor ogen! En stop vooral met frisdrank, want nergens zit zoveel suiker in als in cola of sinas.

2. Drink minder alcohol

Bijna iedereen weet wel dat bier gelijk staat aan een paar bruine boterhammen. Niet in voedingswaarde, maar wel in calorieën. Hetzelfde geldt voor wijn of andere alcoholische dranken. Het zit hem in de alcohol.

Van bier en wijn krijg je ook extra trek, vaak in nootjes, kaas, chips, enzovoorts. Dat versterkt het dikmakende effect van het drinken. Als je wilt afslanken moet je matig zijn met alcohol. Je hoeft heus niet meteen een geheelonthouder te worden, maar drink niet te vaak en niet te veel. Dat alleen kan er al voor zorgen dat jij veel buikvet kwijtraakt.

3. Stop met snacken

Patat en alle andere vette snacks zijn hartstikke lekker. Helaas word je er op de lange duur ook hartstikke dik van. En dat is erg ongezond. Hetzelfde geldt voor chips, borrelnootjes, kaasblokjes en al dat soort zaken. Je kunt ze het beste maar even laten staan. Spreek bijvoorbeeld met jezelf af dat je alleen op zaterdag jezelf nog verwend met een vette hap. En bedenk dat er ook gezonde tussendoortjes bestaan!

4. Eerst bewegen, dan pas ontbijten

De meeste mensen rollen ’s ochtends uit bed en nemen hun ontbijt. Dat is echt iets van de moderne tijd. In de oertijd moesten we na het wakker worden eerst op zoek naar iets eetbaars. We gingen zoeken naar vruchten of moesten eerst vissen en jagen. Daar is onze spijsvertering op ingesteld.

Probeer daarom eerst eens wat te bewegen voordat je gaat ontbijten. Ga eerst opruimen, even de hond uitlaten, een klusje doen of wat dan ook. Loop desnoods een paar keer de trap op en af. Als je dat doet, zul je zien dat afvallen makkelijker is dan je had gedacht.

 5. Kook zelf je eten aan de hand van slanke recepten

Kant-en-klaar eten of alles wat je opwarmt in de magnetron is erg makkelijk en kost weinig tijd. Maar de meeste toegevoegde conserveringsmiddelen en E-nummers zijn slecht voor je gezondheid en maken je dik.

Het lijkt soms lastig om zelf je eten te koken met gezonde producten. Maar dat is makkelijker dan je denkt. In korte tijd kun je een heerlijke maaltijd op tafel toveren met verse producten uit de supermarkt. Je zult zien dat zelfgemaakt eten veel smakelijker is en meer voldoening geeft. Vaak is het goedkoper en bovendien zul je met gezonde voeding makkelijk 5 kilo kwijtraken. Of meer zelfs, afhankelijk van je beginpunt.

Als je dat eens wilt proberen en op zoek bent naar gezonde recepten, bekijk dan eens het aanbod van Oscar Helm en zijn Afslank Receptenbijbel.

Conclusie: probeer de oefeningen en de bovenstaande tips op het gebied van voeding en ook jij hebt over twee maanden of eerder de slanke taille en de platte buik waar je naar verlangt. Het allerbelangrijkste is zelf koken met slanke recepten, zie tip 5. Heel veel succes!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *